نماد سایت هوشمند سازی dabidi

اینترنت اشیا یا IOT

اینترنت اشیا یا IOT

اینترنت اشیا یا IOT به این مفهوم اشاره می کند که می توان هر چه، در دنیای واقعی هست را با استفاده از حسگر ها به اینترنت متصل کرد و به این طریق داده های لازم را انتقال داد.
IOT مخفف Internet Of Things است که اصطلاحاً به آن اینترنت اشیا گفته می شود.
ایده ابنترنت اشیا کاملاً ساده است به این صورت که آنچه که در پیرامون ماست و ما قصد نظارت و کنترل بر آن را داریم به یک شبکه محلی یا اینترنت وصل می کنیم از این طریق همه آن ها با هم در ارتباط بوده و به کمک کامپیوتر یا گوشی های هوشمند قابل مدیریت خواهند بود.
منظور از اشیاء تنها چیزهای بی جان نیست بلکه اشیاء شامل همه چیز می شود از انسان ها و موجودات زنده دیگر گرفته تا مکان ها و تمام چیز های بی جان پیرامون ما، در این تعریف قرار می گیرند؛ به طور مثال برای بررسی شرایط زندگی حیوانات و رفتارهای آن ها در محیط طبیعی می توان از ابزار های مکان یاب که به صورت یک برچسب بر روی بدن این حیوانات نصب شده به جمع آوری اطلاعات در مورد آن ها پرداخت.
در حال حاضر قادر هستیم هر شی را جزئی از وب کنیم و با این عمل اشیاء به اینترنت متصل شده و یک شبکه ای از اشیاء خاص ساخته می شود که این امکان را به وجود می آورد که تمام آن اشیاء را از هر جا و بدون در نظر گرفتن بعد فاصله و دوری ما از آن ها کنترل کنیم.
برای اهداف متفاوتی اشیاء را به اینترنت وصل می کنیم از این جهت حسگر های مختلفی نیز لازم است پس با توجه به این که دنبال چه هستیم از حسگر مناسب با آن شرایط استفاده می کنیم.
در اینترنت اشیا یا IOT حسگر ها علاوه بر این که به سیستم متصل هستند با یکدیگر نیز ارتباط دارند این موضوع به سیستم قدرت درک داده ها و اطلاعات بدست آمده را می دهد در نتیجه سیستم قادر است با پیرامون خود ارتباط برقرار کند و وضعیت محیط و شرایطی که در آن قرار گرفته را تجزیه و تحلیل کرده و با توجه به شرایط موجود تصمیم گیری نموده و اقدامات ضروری را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل