نماد سایت هوشمند سازی dabidi

سنسور نشت گاز و مونوکسید کربن

سنسور نشت گاز و مونوکسید کربن

سنسور نشت گاز و مونوکسید کربن ساکنین را از وجود گاز های که باعث مسمومیت افراد می شود و یا خطر آتش سوزی، اشتعال و انفجار را دارند مطلع و جان آن ها را نجات می دهد.
در منازل اولین گازی که خطر ساز است گاز متان می باشد در صورتی که در محیط منتشر شود و غلظت آن به حد خطرناک برسد با یک جرقه ساده قابلیت اشتعال و انفجار را دارد.
گاز متان(گاز شهری) ممکن است به دلیل خاموش شدن شعله اجاق یا بخاری و یا هر وسیله گازسوز دیگر در محیط منتشر شود؛ همچنین ممکن است به دلیل پوسیدگی یا بریدگی شلنگ گاز یا باز شدن اتصالات لوله، خرابی شیرهای گاز و … این مسئله اتفاق بیفتد.
دومین گازی که جان ساکنین را تهدید می کند گاز مونوکسید کربن است این گاز بی رنگ و بی بو بوده و قابل رویت نیست؛ دلیل شایع انتشار این گاز هم اتصالات نامناسب لوله بخاری یا باز شدن اتصالات دودکش ها یا مسدود شدن آن ها در لوازم گازسوز است.
دتکتور نشت گاز جزء وسایل ایمنی و حفاظتی است که پیش از این که غلظت گاز منجر به حادثه شود وجود آن را آشکار کرده و با تشخیص به موقع جان ساکنین را نجات می دهد.
سنسور نشت گاز و مونوکسید کربن اقدامات ضروری که از قبل برای آن تعریف شده را به طور خودکار انجام خواهد داد؛ این موضوع بستگی به ابزار ها و تجهیزاتی دارد که در خانه هوشمند نصب شده، که از به صدا در آمدن آژیر تا بستن شیر گاز، قطع برق کلید ها، باز کردن پنجره و … را شامل می شود.
موتورخانه نیز یکی از بخش های ساختمان است که خطر نشت گاز در آن زیاد است در صورتی که در این محیط سنسور تشخیص نشت گاز وجود داشته باشد امکان جلوگیری از حوادث جانی و مالی فراهم می شود.
باید دانست که هزینه این سنسور ها نسبت به هزینه احتمالی و خسارت های که ممکن است اتفاق بی افتد اصلاً به حساب نمی آید نصب این سنسور شما را از بروز هر گونه حادثه مرتبط به نشت گاز ایمن کرده و شما دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت.
سنسور نشت گاز با تشخیص وجود گاز های که سبب گازگرفتگی و مسمومیت می شوند به محض اینکه نسبت این گاز ها در محیط زیاد شده باشد هشدار و آلارم را هم به صورت دیداری و هم به شکل شنیداری فعال می کند، در زمانی هم که در منزل نیستید سیستم هوشمند با ارسال پیامک شما را از نشت گاز مطلع می کند.

خروج از نسخه موبایل