نماد سایت هوشمند سازی dabidi

مزایای ربات صنعتی در واحد تولیدی

مزایای ربات صنعتی در واحد تولیدی

مزایای ربات صنعتی در واحد تولیدی توانابی آن در کار بی وقفه و ارائه کیفیتی همواره یکسان است؛ همچنین در زمان کمتر محصولی بیشتر با کیفیتی بهتر تولید می کند.
ماشین ها و ربات ها، امروزه دیگر امری ناشناخته در خطوط تولید نیستند و هر صاحب کارخانه ای دقیقاً از مزایای ربات صنعتی و سودمندی آن در تولید محصول با خبر می باشد.
از جمله دلایل سرمایه گذاری و استفاده از ربات صنعتی در کارخانه ها و کارگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-صرفه جویی در هزینه های اجرایی
با بهره گیری از ربات های صنعتی مخارج مربوط به انرژی را می توان کاهش داد چون ربات ها نیازی به روشنایی و گرم بودن محیط ندارند.
همچنین هزینه های حقوق و مزایای گارگران و مخارج دیگر چون آموزش، سلامت و … نیز کاهش می یابد.

2-بهبود کیفیت محصول
ربات ها در اثر انجام کار تکراری خسته و یا دچار اشتباه نمی شوند و بدون حواس پرتی، همیشه محصولی با کیفیت بالا تولید می کنند و این امکان را می دهند که از مرغوبیت و کیفیت محصول نهایی مطمئن باشیم.

3-افزایش میزان تولید
یک ربات قادر است در تمام طول شبانه روز و در همه ایام، چه کاری و چه تعطیلات به کار بپردازد؛ در نتیجه به راحتی می توان میزان تولید را به بالاترین سطح افزایش داد و از حداکثر توان ماشین آلات بهره برد.
همچنین در صورتی که مشتری زمان خاصی را درخواست کند و یا به قول معروف، ضرب الاجلی تعیین کرده باشد بی نگرانی و با خیال آسوده قادر به قبول آن خواهید بود.

4-افزایش انعطاف پذیری خط تولید
می توان از یک ربات به ربات دیگر سوئیچ نمود و با بهره گیری از آن ها در تولید محصولات گوناگون و متنوع به بهترین نحو، سرمایه گذاری انجام شده را بهینه نمود.

5-افزایش راندمان و کاهش ضایعات
استفاده از ربات صنعتی، باعث افزایش تولید و کیفیت بالاتر محصول می شود و ضایعات را به حداقل میزان ممکن می رساند.

6-مطابقت با اصول ایمنی
چون ربات ها کار را بر عهده می گیرند دیگر خطرات حوادث محل کار به حداقل می رسد و شاهد صدمات کارگران به دلیل بی احتیاطی و یا نا آشنایی با ماشین آلات نخواهیم بود.

7-کاهش نیاز به کارگر
با توجه به سختی های که در امر استخدام نیرو وجود دارد و اینکه استخدام متخصصین هزینه زیادی در پی خواهد داشت بنابراین ربات صنعتی با عدم نیاز به آموزش، می تواند در هزینه های استخدام کاهش چشم گیری ایجاد کند.

8-کم کردن هزینه های سرمایه ای
با به کار گیری ربات های صنعتی میزان مواد اولیه مصرفی کاهش می یابد و شرکت قادر به پیش بینی زمان مورد نیاز برای پروسه تولید خواهد بود.

9-کاهش فضای مورد نیاز
از دیگر مزایای ربات صنعتی کاهش فضای مورد نیاز است چون می توان ربات ها را روی دیوارها و حتی روی سقف نیز قرار داد و یا به صورت یک سیستم طبقاتی آن ها راه اندازی نمود.
همچنین امکان برنامه ریزی ربات ها برای کار در فضای محدود وجود دارد.

Loading

خروج از نسخه موبایل