بهترین گجت های خانه هوشمند

بهترین گجت های خانه هوشمند post thumbnail image

بهترین گجت های خانه هوشمند کدامند؟ این گجت ها که امروزه در بازار مشاهده می شوند به عنوان یک راهکار و رویکردی تازه برای هوشمندسازی ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته اند.
شاید یکی از بزرگترین مشکلات سر راه هوشمند سازی، هزینه اولیه قابل توجه آن است که سبب انصراف اشخاص شده است یا به دلیل این که صاحبخانه نیستید و در یک خانه استیجاری زندگی می کنید اصلاً به فکر هوشمندسازی نبودید با این که از مزایای خانه هوشمند نیز آگاه هستید.
یقیناً با گجت های هوشمند آشنا هستید نام کاملاً آشنای در دنیای تکنولوژی و فناوری های نوین است این تجهیزات با هدف آسان نمودن زندگی و راحتی بیشتر ما ساخته شده اند.
ولی شاید از وجود گجت های هوشمندی که به هوشمندسازی خانه و ساختمان ها کمک می کنند اطلاعی نداشته باشید این گجت ها هر کدام باعث هوشمند تر شدن خانه شما خواهند شد.
بیشترین بخش های که در هوشمند سازی خانه مورد توجه قرار می گیرند:
سیستم های روشنایی و لامپ ها
پرده ها و کرکره ها
قفل درب ها و پنجره ها
سیستم های گرمایش و سرمایش
سیستم امنیتی که شامل حسگر ها، دوربین ها و … است.
در حال حاضر برای بهره مندی شدن از مزایای یک خانه هوشمند کافی است سری به فروشگاه های عرضه لوازم هوشمند زده و برای هوشمند ساختن بخش های گفته شده گجت مربوط به آن را تهیه کنید.
تنها یک نکته مهم را نباید فراموش کنید که بیشتر این گجت ها نیاز به یک شبکه وای فای با برد مناسب دارند تا بتوان آن ها را کنترل کرد.
اپلیکیشن مربوط به هر گجت در گوشی نصب شده و از طریق اینترنت و وای فای امکان برنامه ریزی و کنترل آن ها فراهم می شود.
نصب این گجت ها کار آسانی است و نیاز به تخریب دیوارها هم ندارد کافی است راهنمای نصب آن را مطالعه کنید.
بعضی از این گجت ها نیاز به نصب هم ندارند و فقط کافی است محل مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن گجت را در آنجا قرار دهید.
اگر صاحبخانه نیستید و یا به هر دلیلی قصد نقل مکان به خانه دیگری را دارید می توانید در زمان اسباب کشی به راحتی آن ها را برداشته و بعد از نقل مکان به خانه تازه گجت ها را آنجا نصب کنید.

بهترین گجت های خانه هوشمند
در زیر تعدادی از بهترین گجت های خانه هوشمند را نام می بریم که کاربرد زیادی دارند:
1. لامپ های هوشمند
2. دوش حمام هوشمند
3. سنسور گاز
4. قفل درب هوشمند
5. سیستم آبیاری هوشمند
6. زنگ درب هوشمند
7. ترموستات هوشمند
8. ریموت کنترل
9. سنسور درب و پنجره
10. پریز هوشمند
11. پرده هوشمند
12. دوربین امنیتی هوشمند
13. سنسور حرکتی
14. اهرم شیر آب و گاز هوشمند
15. اسپیکر هوشمند

همان طور که در سایر روش های هوشمندسازی ساختمان بین تجهیزات ارتباط و هماهنگی ایجاد می کردیم تا یک سیستم واحد داشته باشیم در این روش نیز امکان اتصال این گجت ها وجود دارد و با اضافه شدن گجت های تازه می توان آن ها را به هم مرتبط نمود و برای مقصود خاصی برنامه ریزی کرد.
این روش هوشمندسازی در حیطه اینترنت اشیاء قرار می گیرد که جامعیت خوبی داشته و تقریباً همه وسایل و لوازم موجود در ساختمان را شامل می شود.
البته اگر قصد هوشمندسازی کامل یک ساختمان را با استفاده از گجت ها داشته باشید هزینه آن از دیگر روش ها بیشتر می شود.
برای استفاده از گجت ها نیازی به تغییر تابلوی برق ساختمان نیست و هیچ سیم کشی هم نیاز ندارد بیشتر گجت ها با باتری کار می کنند و بعضی هم مثل پریز هوشمند تنها باید دو شاخه آن را به پریز برق بزنید.
مزایای اصلی استفاده از گجت ها این است که هر گجت به تنهای می تواند کار کند و در صورت وجود یک شبکه وای فای احتیاج به هزینه اولیه دیگری نیست و تنها کافیست گجت مورد نظر را خریده و نصب کنید.

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *