فواید ترموستات هوشمند چيست

فواید ترموستات هوشمند چيست post thumbnail image

فواید ترموستات هوشمند چيست ؟ شاید جالب ترین فایده آن امکان تنظیم دمای هر اتاق مطابق با نیاز هر یک از افراد خانواده و توانایی یادگیری عادت های آن ها باشد.
یکی از محصولات مدرن و تازه ترموستات هوشمند است که با داشتن گجت های متنوع در خود قابلیت های نوینی را به خانه شما خواهد داد.

ترموستات هوشمند چیست ؟

ترموستات هوشمند دستگاهی است که می تواند آگاهانه و کاملاً هوشمند، هوایی مطلوب و مناسب را در ساختمان ایجاد کند و موجب کاهش هزینه های مصرف انرژی شود.

انواع ترموستات های هوشمند

این ترموستات ها با توجه به تجهیزات و سنسورهای تعبیه شده در آن، قابلیت های متفاوتی دارند که بر همین اساس نیز دسته بندی می شوند:

  1. تنها قابلیت کنترل سیستم سرمایش و گرمایش را دارند
  2. علاوه بر قابلیت اول، قابلیت کنترل کیفیت هوا و تنظیم سیستم تهویه مطبوع را نیز دارا هستند
  3. قابلیت اول و دوم گفته شده در بالا را به همراه قابلیت کنترل روشنایی محیط را هم در خود دارند

البته این دسته بندی مربوط به ترموستات های اتاقی هوشمند می باشد که به ترموستات وای فای نیز معروف است.

ترموستات ها به کمک سنسورها این اعمال را انجام می دهند و باید سنسورهای مورد نظر نیز نصب شوند یا از قبل وجود داشته باشند.
همچنین ترموستات ها با برنامه ریزی قادر هستند با دتکتور دود، تشخیص نشت گاز، دوربین های امنیتی نصب شده و سایر تجهیزات نیز هماهنگ شده و عملکرد خود را با آن ها تنظیم کنند.

سنسورهای تعبیه شده در ترموستات های هوشمند

  1. سنسور دما
  2. سنسور رطوبت
  3. سنسور نور
  4. سنسور حرکتی
  5. سنسور شناسایی ذرات در هوا

هر یک از این سنسورها به صورت کاملاً مجزا کار می کنند و اگر ترموستات قابلیت را طبق دسته بندی گفته شده انواع ترموستات ها در خود داشته باشد دیگر برای افزودن سنسور به ترموستات نیازی به برنامه ریزی جدید هم ندارد و شما قادر هستید میزان رطوبت، روشنایی، دما و … را نیز از راه دور کنترل کنید.
ترموستات های هوشمند معمولاً با تجهیزات هوشمند دیگر امکان کار و هماهنگی را دارند ولی اگر دنبال کارکرد آن با وسیله خاصی هستید بهتر است قبل از خرید اطمینان حاصل کنید.

تفاوت ترموستات هوشمند با ترموستات معمولی

ترموستات های معمولی تنها امکان برنامه ریزی دارند و باید مقدار دما و ساعات خروج از خانه را به آن داده تا طبق این اطلاعات عمل کنند در حالی که ترموستات های هوشمند می توانند بیش از این ها مفید باشند و حتی بدون تنظیم اولیه دما، عادات دمایی شما را یاد گرفته و بعد از گذشت یک یا چند روز به طور خودکار دما را متناسب با خاص شما تنظیم نمایند.

شاید طی شبانه روز شما و سایر اعضای خانواده مجبور باشید دمای اتاق خود را در ساعات مختلف به طور متناوب تغییر دهید تا شرایط دمای محیط مطلوب باشد، ترموستات هوشمند این تغییرات دما را به خاطر سپرده و چون طی روز ها این عمل تکرار شده اند آن را به عنوان رفتار کاربر در نظر گرفته و این تغییرات را اتوماتیک انجام خواهد داد.

فواید ترموستات هوشمند چيست ؟

  1. گزارش مصرف انرژی را به شما می دهد
  2. از راه دور قابل کنترل است
  3. از شما یاد می گیرد
  4. دارای سنسورهای متنوع است
  5. باعث کاهش مصرف و هزینه شما می شود
  6. قابل برنامه ریزی است
  7. امکان هماهنگی با دیگر دستگاه ها و لوازم هوشمند خانگی را دارد

می توانید با دادن برنامه زمانی حضور خود در خانه به ترموستات ها، دمای خانه را همیشه در حد مطلوب نگه دارید چون قبل از برگشت شما به منزل، ترموستات هوشمند این کار را انجام می دهد.

ترموستات هوشمند با بهره گیری از سنسور ها و به کمک الگوریتم های ویژه موجود در خود توانایی یادگیری دارد و قادر است سیستم سرمایش و گرمایش را بسته به این که در چه ساعاتی اعضای خانواده در ساختمان حضور دارند روشن یا خاموش کند.

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *