ویژگی های خانه هوشمند

ویژگی های خانه هوشمند post thumbnail image

ویژگی های خانه هوشمند حس آرامش و آسودگی را نوید می دهد و دیگر نگرانی بابت خالی گذاشتن و بیرون رفتن از منزل نخواهید داشت و خیلی راحت به امور روزانه خود می پردازید.

رایج ترین ویژگی های خانه هوشمند که موجب برتری آن نسبت به خانه های معمولی می شود:

روشنایی

تصور کنید که هوا تاریک است و هیچ نوری وجود ندارد در اتاق ها دنبال وسیله ای می گردید ولی نمی توانید آن را پیدا کنید در یک خانه معمولی وقتی محل کلید برق را نمی دانید باید در تاریکی این سو آن سو بروید تا در نهایت چراغ ها را روشن کنید.
در خانه هوشمند چراغ ها و لامپ ها به محض ورود شما روشن می شوند.

امنیت

وقتی به مسافرت می رویم تنها مسئله ی که احتمالاً مانع آسودگی ما در حین سفر می شود سرقت از خانه است این که نگران هستیم که مبادا سارقی از نبود ما باخبر شده و دست به سرقت بزند.
در خانه هوشمند سیستم امنیتی هوشمند، خانه را نسبت به سرقت بیمه می کند و دیگر نگرانی بابت این موضوع ندارید و می توانید با خیال راحت از سفر خود لذت ببرید.

دما

در هوای سرد بیرون از خانه هستیم و کسی در منزل نیست هنگامی که وارد خانه می شویم تمام خانه سرد است و برای گرم شدن باید منتظر بمانیم تا محیط به دمای مطلوب برسد.
سیستم گرمایش در خانه هوشمند می تواند برنامه زمانی شما را یاد بگیرد و قبل از آمدن شما دمای خانه را به حد مطلوب برساند.

لوازم خانگی برقی

یکی از دلواپسی های ما فراموشی خاموش کردن لوازم برقی است این که بیرون از خانه هستیم و به خاطر نمی آوریم که آیا دوشاخه را از پریز کشیده ایم یا نه؟!
چقدر این موضوع می تواند خاطر ما را آزرده کند و به شکل وسواس گونه بارها تکرار شود در یک خانه معمولی هیچ راهی جز برگشت به منزل و بررسی آن نداریم، باید برگردیم و با چشم های خود ببینیم که آن وسیله خاموش است.
در خانه هوشمند به کمک پریزهای هوشمند امکان قطع برق وسیله برقی وجود دارد و تنها آن وسیله خاموش می شود.

سرگرمی

بعد از یک روز پر استرس به خانه برگشته و برای بدست آوردن آرامش نیاز به شنیدن یک آهنگ ملایم دارید خانه هوشمند این امکان را در خود دارد که همیشه در هر لحظه و برای هر کدام از اتاق ها موزیک دلخواه شما را پخش کند کافیست به آن دستور دهید.

وضعیت خانه

این مهم نیست که بیرون از خانه هستید چون همیشه از حوادث احتمالی باخبر می شوید حتی وقتی کسی درب منزل شما بوده و زنگ درب را زده در همان لحظه سیستم هوشمند به شما اطلاع رسانی می کند ولی اگر پیام را در آن لحظه ندیده باشید می توانید لیست اشخاص را به همراه ساعت و تصویر آن ها ببینید.

بیدار شو

شاید شما هم برای بیدار شدن از صدای زنگ استفاده کنید و از اینکه این صدا تغییر ناپذیر و آزار دهنده است ناراحت باشید ولی ناچار به تحمل آن هستید.
از ویژگی های خانه هوشمند امکان دادن سناریو بیدار شو به آن است به این شکل که طی بازه زمانی سیستم هوشمند شروع به کنار زدن پرده برای روشن شدن اتاق خواب می کند و هر چه به ساعت مورد نظر نزدیک تر می شویم پرده ها بیشتر کنار رفته تا کاملاً نور بیرون وارد اتاق شود و در رأس ساعت اگر هنوز بیدار نشده باشید با پخش موزیک ملایمی شما را بیدار می کند.

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *