هوشمند سازی خانه و ساختمان

هوشمند سازی خانه و ساختمان post thumbnail image

هوشمند سازی خانه و ساختمان با اهداف گوناگونی طرح ریزی و پیاده سازی می شود و این مورد در منازل بسته به سلیقه و نیاز صاحبخانه طراحی و به اجرا در می آید.
هوشمند سازی ساختمان به اهل خانه اجازه کنترل و مدیریت، وسایل الکترونیکی و سایر تجهیزات متصل شده به سیستم هوشمند را هم در خود ساختمان و هم بیرون از آن می دهد و این خصوصیت در زمان های که بیرون از خانه هستیم تاثیر آن را بیشتر خواهیم دید مثلاً اگر فراموش کرده باشیم وسیله برقی که در حال استفاده از آن بودیم را از برق بکشیم بدون این که مجبور باشیم به خانه برگشته و این کار را انجام دهیم خیلی راحت برق پریز متصل به آن وسیله را توسط گوشی هوشمند خود قطع می کنیم.

هدف از هوشمند سازی یک خانه براساس نیاز ساکنین و علایق آن ها تعریف می شود.
ممکن است اجرای پروژه هوشمند سازی خانه و ساختمان تنها در جهت لوکس سازی و ایجاد فضای زیبا و شیک باشد تا خانه متمایز از دیگر منازل گردد.
یا ممکن است هدف از هوشمند سازی، تبدیل آن به خانه ای با مصرف اقتصادی و بهینه باشد، تا موجب کاهش مصرف منابع انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های جاری ساختمان شود.
یا ممکن است هدف از آن ساختن خانه ای پیشرفته و مدرن و کاملاً امروزی، با امنیتی بالا باشد تا ساکنین خانه احساس آرامش و راحتی بیشتر کنند.
همه موارد گفته شده در بالا در جهت کارای بهتر، بهینه سازی، امنیت و ایجاد فضای باب میل ساکنین بوده، که در حقیقت تعریفی از هوشمند ساری ساختمان است و ناگفته پیداست که در هر ساختمانی می توان یکی یا همه موارد گفته شده را طی فرایند هوشمند سازی طراحی کرده و به اجرا در آورد.

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *