تعریف و معنا BMS

تعریف و معنا BMS post thumbnail image

تعریف و معنا BMS ؟ بیانگر سیستمی است که سایر سیستم های مدیریت هوشمند را کنترل می کند.
BMS مخفف Building Management System است که به معنای سیستم مدیریت ساختمان به کار می رود، برای ارائه تعریف و معنا BMS می توان گفت، مجموعه ای از سخت افزار ها و نرم افزار ها است که امکان یکپارچه سازی، مانیتورینگ و کنترل تمامی سیستم های مدیریت هوشمند را در ساختمان ممکن می کند.
با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان، در زمان صرفه جویی می شود چون دیگر نیازی نیست که کاربران به صورت حضوری به سیستم های کنترل هوشمند که در بخش های مختلف ساختمان است سر بزنند بلکه می توانند با یک یا چند کامپیوتر مرکزی همه این سیستم ها را یک جا کنترل کنند و از تغییر وضعیت و مقدار داده ها و اطلاعات این سیستم ها به صورت یکپارچه سازی شده استفاده نمایند.
در نتیجه امکان انجام تنظیمات و کنترل تمامی سیستم های هوشمند، از راه دور فراهم شده، که در حقیقت هدف از راه اندازی BMS نیز همین است.
سیستم مدیریت ساختمان(BMS)، بیشتر در ساختمان های مانند کارخانه ها، کارگاه ها، سازمان ها، ساختمان های تجاری و آپارتمان ها یک بخش ضروری می باشد؛ چون دارای بیش از یک سیستم هوشمند می باشند و این ساختمان ها به BMS برای کنترل آن ها نیازمند هستند.
برای هوشمند سازی ساختمان تنها نیاز به سیستم کنترل هوشمند است و در حقیقت تمام سناریو ها و بهینه سازی ها در مصرف انرژی در همین سیستم تعریف می شود که به عنوان یک زیر مجموعه از BMS می باشد.

 

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *