سنسور درب پنجره هوشمند

سنسور درب پنجره هوشمند post thumbnail image

سنسور درب پنجره هوشمند برای پیشگیری از سرقت در ساختمان از بهترین گزینه ها به حساب می آید و زمانی که سارق درب یا پنجره را باز کند شما مطلع می شوید.
با نصب سنسور درب پنجره هوشمند بر روی درب ها و پنجره ها به محض ورود یا خروج یک شخص در زمانی های که معمولاً کسی در ساختمان نباید باشد این اتفاق به شما به عنوان ورود غیرمجاز اطلاع داده می شود.
این سنسورها را می توان روی گاوصندوق یا کابینت های که در آن مواد شیمیایی خطرناک قرار دارد و یا کشوی که داروها را در آن نگهداری می کنید نیز نصب کرد.
با اضافه شدن سنسور درب و پنجره به ساختمان هوشمند، امنیت بیشتری خواهیم داشت و امکان کنترل این سنسورها از راه دور فراهم می شود.
این سنسورها از لحاظ طریقه نصب به دو دسته تقسیم می شوند:
1. سنسورهای بی سیم
2. سنسورهای با سیم

سنسورهای بی سیم بدون تخریب در ساختمان قابل نصب هستند بنابراین در سازه های که ساخت آن ها به پایان رسیده و ساختمان های قدیمی گزینه مناسبی به شمار می آیند.

بعضی دوستان در مورد این مطلب سؤال داشتند که آیا امکان غیرفعال کردن سنسور درب و پنجره توسط سارقین امکان پذیر است!؟ با ضریب اطمینان بالا می توان گفت که جواب خیر است و سنسور هشدار خواهد داد.
از یک منظر می توان این سنسور را با استفاده از یک میدان مغناطیسی قوی از کار انداخت ولی این عمل باعث واکنش رید سوئیچ شده و این سوئیچ الکترونیکی موجود در سنسور نسبت به میدان مغناطیسی بیرونی کاملاً حساس است و آلارم را فعال می کند.
اگر سارقی ریسک در دام افتادن را بپذیرد پس یقیناً اطلاعات زیادی از محل داشته و به دفعات در اطراف دیده شده، چون باید دقیقاً از محل نصب سنسور اطلاع داشته باشد و احتمال موفقیت خیلی کم است زیرا همان طور که گفته شد دستکاری و سعی در غیر فعال کردن سنسور با یک میدان مغناطیسی خارجی زنگ هشدار را فعال می کند.
در آخر باید به این نکته اشاره کرد که تمام تجهیزات ضد سرقت تا حدی توان جلوگیری از سرقت را دارند و برای داشتن بهترین نتیجه باید از تجهیزات امنیتی بیشتری در ساختمان استفاده کرد و آن ها را به هم مرتبط نمود بنابراین راه اندازی سیستم امنیتی هوشمند در ساختمان یک راه حل مطمئن است.

instagram

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *