مفهوم پروتکل در هوشمندسازی

مفهوم پروتکل در هوشمندسازی post thumbnail image

مفهوم پروتکل در هوشمندسازی بیانگر یک راه ارتباطی بین ماژول ها می باشد و در واقع زبانی است که سیستم برای ارتباط خود از آن استفاده می کند.
به طور ساده می توانیم پروتکل را به عنوان یک زبان مشترک بین تجهیزات و قطعات به کار رفته در یک سیستم هوشمند نامید که امکان کنترل سیستم را می دهد.
این زبان مشترک براساس استاندارد های در نظر گرفته می شوند و برند های مختلف ممکن است گاهی از یک پروتکل یکسان در ماژول های(قطعاتی هستند که برای هوشمندسازی توسط یک برند خاص ساخته شده است) هوشمند خود استفاده کنند و یا از یک پروتکل استاندارد دیگری برای ارتباط ماژول ها بهره ببرند.
پس تفاوت در نام برند لزوماً به معنای استفاده از پروتکل متفاوت نیست و خیلی از برند ها پروتکل یکسان دارند.
نکته اصلی نوع ماژول های ساخته شده توسط این برند ها می باشد و این مهمترین موضوع و تفاوت برند ها را تشکیل می دهد؛ بحث در مورد پروتکل، چه یکسان باشد چه نباشد تقریباً در بیشتر موارد غیر ضروری است.
شاید به پرسید چطور؟!
هر برند با ساختن ماژول های متنوع سعی در به کنترل در آوردن بخش های بیشتری از یک ساختمان و ایجاد فضای زیباتر و مدرن تر را دارد.
در حقیقت برندی موفق تر است که بتواند همه ساختمان را با تجهیزات هوشمند ساخته شده خود، مدیریت کند و در کنار ساخت فضای با جلوه های خیره کننده، کنترل تمامی سیستم هوشمند را در دست مشتریش قرار دهد.

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *