نحوه عملکرد روشنایی خودکار در BMS

نحوه عملکرد روشنایی خودکار در BMS post thumbnail image

نحوه عملکرد روشنایی خودکار در BMS باعث می شود سیستم هوشمند ساختمان به معنای حقیقی هوشمندسازی شود و دیگر برای خاموش یا روشن کردن چراغ ها و لوسترها احتیاجی به زدن کلید نباشد.
در BMS وقتی سیستم روشنایی را به صورت خودکار طراحی و تنظیم کرده باشیم تمامی چراغ ها در ساختمان هوشمند، اتوماتیک با ورود اشخاص روشن و با خروج آن ها، چراغ ها خاموش می شود.
این قابلیت با نصب سنسور حرکتی که به آن چشمی نیز گفته می شود در تمام ناحیه ها و فضا های ساختمان؛ امکان اطلاع یافتن از حضور افراد در آن ناحیه ها را به سیستم هوشمند می دهد.
سنسور حرکتی با تشخیص حرکت فرد کار می کند یعنی وقتی حرکتی در محیط نباشد سنسور نمی تواند شخص را ببیند و چراغ ها خاموش خواهد شد.
شاید تصور کنید که این باعث نقص در سیستم خواهد بود!
بله! اگر آن را به همین صورت بگذاریم یک ایراد بزرگ خواهد بود ولی این طور نیست و به سیستم هوشمند برنامه ریزی لازم داده می شود تا در بازه های زمانی و با تاخیر خاموش شود، یعنی سیستم روشنایی فرضاً با اولین حرکت فرد روشن شده و تا 3 دقیقه روشن می ماند که در بدترین حالت آخر یک حرکت دستی یا یک حرکت سر شخص، سیستم را تا 3 دقیقه بعد فعال می کند و این روند ادامه پیدا خواهد کرد و چراغ ها روشن می ماند. این زمان برای هر ناحیه با توجه به کاربریش تنظیم می شود.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه می توانید با زدن کلید هر ناحیه، چراغ های آن را از حالت اتوماتیک خارج کرده و به صورت دستی آن را کنترل کنید.

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *