قیمت سیستم هوشمند ساختمان

قیمت سیستم هوشمند ساختمان post thumbnail image

قیمت سیستم هوشمند ساختمان تحت تاثیر موارد گوناگونی است که باعث شده شرکت ها، قیمت معین و مشخصی برای سیستم هوشمند ساختمان اعلام نمی کنند.
قیمت سیستم هوشمند ساختمان در قدم اول تحت تاثیر برند انتخاب شده می باشد به این معنی که برند های موجود در بازار دارای قیمت های متفاوتی هستند.

حالا چرا یک شرکت با این که روی برند مشخصی فعالیت دارد باز هم قیمتی برای هوشمندسازی اعلام نمی کند؟!

در حال حاضر در بازار هم برند ایرانی وجود دارد و هم برند خارجی.
یقیناً تکلیف برند خارجی ناگفته روشن است قیمت این برند تحت تاثیر نرخ ارز است و نوسانات ارزی باعث تغییر قیمت شده که به دفعات سبب افزایش قیمت هوشمندسازی می گردد، متاسفانه این افزایش ها، گاهی موجب انصراف مشتری می شود.

حالا چرا یک برند ایرانی قیمتی را برای هوشمند سازی اعلام نمی کند؟!

جدا از بحث تفاوت های برند های ایرانی و خارجی و تفاوت های کلی هر برند با برند دیگر، موضوع مهم دیگری که روی قیمت سیستم هوشمند ساختمان تاثیر گذار است وسعت و مساحت ساختمان می باشد که این امر نیز تقریباً روشن است به طور مثال برای یک واحد 40 متری تجهیزات کمتری نسبت به یک ساختمان 100 متری لازم است.

البته گاهی بعضی از برند ها، که به احتمال زیاد برند ایرانی است؛ با معرفی پکیچ های به ارائه قیمت های برای آن می پردازند یک نکته حائز اهمیتی وجود دارد معمولاً بهترین پکیچ ها، که امکانات مناسبی دارند آخرین گزینه انتخابی هستند و در بیشتر مواقع مشتری اصلاً احتیاجی به نیمی از آن تجهیزات ندارد.
باید دانست که حق انتخاب شما در خرید موارد ضروری برای ساختمان کمک بزرگی به رضایت شما از نتیجه کار خواهد داشت مشاورین شرکت معمولاً با صحبت با شما متوجه نیاز اصلی شما خواهند شد و هزینه ها را به حداقل خواهند رساند.

موضوع بعدی در قیمت گذاری، کاربری آن ساختمان و نوع ساختمان است، برخی تجهیزات در ساختمان های تجاری یا اداری نصب می شوند که در ساختمان مسکونی به آن احتیاجی نیست همچنین اگر ساختمان یک انبار یا یک کارگاه باشد کلّاً تجهیزات متفاوتی لازم است.

حالا شاید این سؤال را بپرسید که چرا قیمت های پیش فرضی برای هوشمند سازی براساس کاربری و مساحت، به نرخ یک ارز معینی ارائه نشده؟!

یک مشکل بزرگ هنوز سر جای خود باقی است و این به تعداد اتاق ها و مساحت آن ها در ارتباط است وقتی محیط داخلی ساختمان مشخص نیست این که مثلاً:

چه تعداد پنجره وجود دارد!؟!

اندازه این پنجره ها چقدر است؟!

آیا کسی می تواند با شکستن شیشه آن وارد ساختمان شود یا نه؟!

این سؤالات وقتی بحث سیستم امنیتی مطرح است موضوع مهمی می باشد.

نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که هدف شما از هوشمندسازی چیست؟!

که این مسئله هم می تواند در هزینه نهایی تاثیر مستقیم داشته باشد.

حالا برای دانستن هزینه مورد نیاز سیستم هوشمند ساختمان چه کار باید کرد؟!

اول انتخاب یک شرکت با خدمات مناسب
دوم صحبت با مشاوران و کارشناس آن شرکت
سوم بازدید مهندس مربوطه از ساختمان و یا ارائه پلان ساختمان

طی این مراحل قیمت هوشمند سازی ساختمان معلوم می شود حالا تصمیم با شما است که هوشمند سازی را برای ساختمان خود انجام دهید یا نه!

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *