مزایای ربات صنعتی در واحد تولیدی

مزایای ربات صنعتی در واحد تولیدی post thumbnail image

مزایای ربات صنعتی در واحد تولیدی توانابی آن در کار بی وقفه و ارائه کیفیتی همواره یکسان است؛ همچنین در زمان کمتر محصولی بیشتر با کیفیتی بهتر تولید می کند.
ماشین ها و ربات ها، امروزه دیگر امری ناشناخته در خطوط تولید نیستند و هر صاحب کارخانه ای دقیقاً از مزایای ربات صنعتی و سودمندی آن در تولید محصول با خبر می باشد.
از جمله دلایل سرمایه گذاری و استفاده از ربات صنعتی در کارخانه ها و کارگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-صرفه جویی در هزینه های اجرایی
با بهره گیری از ربات های صنعتی مخارج مربوط به انرژی را می توان کاهش داد چون ربات ها نیازی به روشنایی و گرم بودن محیط ندارند.
همچنین هزینه های حقوق و مزایای گارگران و مخارج دیگر چون آموزش، سلامت و … نیز کاهش می یابد.

2-بهبود کیفیت محصول
ربات ها در اثر انجام کار تکراری خسته و یا دچار اشتباه نمی شوند و بدون حواس پرتی، همیشه محصولی با کیفیت بالا تولید می کنند و این امکان را می دهند که از مرغوبیت و کیفیت محصول نهایی مطمئن باشیم.

3-افزایش میزان تولید
یک ربات قادر است در تمام طول شبانه روز و در همه ایام، چه کاری و چه تعطیلات به کار بپردازد؛ در نتیجه به راحتی می توان میزان تولید را به بالاترین سطح افزایش داد و از حداکثر توان ماشین آلات بهره برد.
همچنین در صورتی که مشتری زمان خاصی را درخواست کند و یا به قول معروف، ضرب الاجلی تعیین کرده باشد بی نگرانی و با خیال آسوده قادر به قبول آن خواهید بود.

4-افزایش انعطاف پذیری خط تولید
می توان از یک ربات به ربات دیگر سوئیچ نمود و با بهره گیری از آن ها در تولید محصولات گوناگون و متنوع به بهترین نحو، سرمایه گذاری انجام شده را بهینه نمود.

5-افزایش راندمان و کاهش ضایعات
استفاده از ربات صنعتی، باعث افزایش تولید و کیفیت بالاتر محصول می شود و ضایعات را به حداقل میزان ممکن می رساند.

6-مطابقت با اصول ایمنی
چون ربات ها کار را بر عهده می گیرند دیگر خطرات حوادث محل کار به حداقل می رسد و شاهد صدمات کارگران به دلیل بی احتیاطی و یا نا آشنایی با ماشین آلات نخواهیم بود.

7-کاهش نیاز به کارگر
با توجه به سختی های که در امر استخدام نیرو وجود دارد و اینکه استخدام متخصصین هزینه زیادی در پی خواهد داشت بنابراین ربات صنعتی با عدم نیاز به آموزش، می تواند در هزینه های استخدام کاهش چشم گیری ایجاد کند.

8-کم کردن هزینه های سرمایه ای
با به کار گیری ربات های صنعتی میزان مواد اولیه مصرفی کاهش می یابد و شرکت قادر به پیش بینی زمان مورد نیاز برای پروسه تولید خواهد بود.

9-کاهش فضای مورد نیاز
از دیگر مزایای ربات صنعتی کاهش فضای مورد نیاز است چون می توان ربات ها را روی دیوارها و حتی روی سقف نیز قرار داد و یا به صورت یک سیستم طبقاتی آن ها راه اندازی نمود.
همچنین امکان برنامه ریزی ربات ها برای کار در فضای محدود وجود دارد.

Loading

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *